Isnin, 22 Jun 2009

Cerita kami.............

Em lama sgt tak update cite kat sini...saje nak kongsi pengalaman bercuti baru2 ni di KK, Kundasang, Ranau dan Tuaran...tempat tak penting tapi bersama siapa kita bersama kan? aku bahagia sgt bersama suami dan aisyah baru2 ni...entah kenapa kadang2 terasa amat merindui suami dan aisyah sewaktu berjauhan walaupun sekejap...contohnya sekarang ni kan, aku amat merindui suami,mengenangkan kebaikan dia, ketulusan hati dia, keikhlasan dia menerima aku seadanya...menyebabkan aku merasa bersalah sekiranya aku buat perangai...macam kat KK baru2 ni kan bang...tapi ini adalah rahsia kami, biarlah ia tidak menjadi tatapan umum...ianya hanya masalah kecil tapi aku yang memperbesarkannya sehingga merosakkan selama beberapa jam percutian kami...sehingga sekarang aku masih lagi menyesal dgn tindakan bodoh aku ni, maafkan saya bang, saya amat menyayangi abang.

mujurlah aku tidak berlama2an bermasam muka dgn suami, bila aku membelikan air kegemaran dia, dia terus tersenyum dan cakap "ingatkan dah tak ingat abang!!!"...mana boleh saya tak ingat abang, setiap masa dan ketika asyik memikirkan abang walaupun kita jarang berjauhan. setiap hari mesti bertelefon bertanyakan khabar abang, mesti nak dengar suara abang...

3 jun baru-baru ni genaplah usia perkahwinan kami yang keempat. tapi terasa masih baru. tidak pernah merasa jemu menanti kepulangan dia dr tempat kerja (kalau aku balik awal) tak pernah merasa letih menyediakan keperluan dia, dan dia tak pernah sekalipun mengguris hati aku...ahhh betapa bertuahnya aku memiliki dia...terima kasih YA ALLAH....

kehadiran aisyah selepas aku keguguran memberikan sinar bahagia dlm rumahtangga kami. tambahan pula aisyah merupakan cucu pertama sebelah suami menyebabkan beliau ditatang bagai minyak yg penuh...kini aku kembali tidak sabar menanti kelahiran adik aisyah, samada lelaki atau perempuan, kami menerimanya dgn hati terbuka...suami masih tetap memberi sepenuh perhatian kepada aku. menjaga emosi aku agar ceria selalu walaupun keadaan sebegini mengundang pelbagai mood aku akan tetap memberi yg terbaik utk suami dan aisyah...

salam sayang drpd ummi yang kerinduan...




Tiada ulasan: