Khamis, 11 September 2008

Aisyah pakai baju sendiri?

1) Tengok2 dah siap pakai sebelah!!!

2) Tersenyum bila sedar ayah dengan ummi dah tahu apa yg dia dah buat

3) Ulang tayang- nak tunjuk sekali lagi macamana Aisyah masukkan tangan...

4) Tergamam tengok ummi dan ayah ketawakan dia...haha

5) Demontrasi- buka balik baju ni...hehe...


Macam tak percaya jer kan? Tapi mmg itulah yang terjadi pada 9/9/2008 (kelmarin) hehe...

Bila dah berumur 8 bln setengah ni Aisyah dah tak suka pakai baju lepas mandi...Mungkin dia rasa best kot duk gitu hehe...jadi pada hari tu, lepas mandikan dia, pakaikan lampin, bedak n losyen sikit...punya lah susah dan mmg makan masa la part nih!!! Siap buat aksi mcm dlm wrestling kalau ummi nak pakaikan lampin...sabo je lah...aku pun pakaikan dia seluar panjang...dan bila nak pakaikan baju lubang2 warna kuning (kasi angin masuk!!! hehe sebab Aisyah mudah sgt panas dan berpeluh...mana taknya, aktif bebeno anak ummi sekarang nih), dia dah geleng2 kepala tanda tak nak baju tu....aku pun ikut je lah, terus letak baju tu kat dia. sambil2 tu dia main2 dengan menan2 dia tuh...

aku pulak ralit tengok indahnya iman...(lately zikir2 oleh Utz Akhil Hayy pulak yg selalu ditayangkan, aku lebih suka Hijjiaz!!!) aku sempat jugak menjeling kat Aisyah yang syok layan menan dan baju lubang2 td...sekarang ni pantang jumpa kain, mesti nak taruk atas kepala...hehe...layan punya layan Oasis, aku tengok Aisyah dah masukkan lengan baju kat tangan kanan dia...terkezut lektrik aku!!! cepat2 panggil hubby dan terus amik camera, snap gambar2 dia nih...rugi sebab tak sempat nak snap aksi dia sebelum masukkan tangan tu,tengok2 dah masuk sebelah tangan...hehe..apa lagi ketawa besar aku dgn hubby sampai aisyah pun tergamam dan pelik tengok kami ketawa macam tu...Aisyah Aisyah...

2 ulasan:

sya berkata...

aisyah dah pandai pakai baju? pandai betul anak ustazah ni.. :)
ha ah la, sekarang asyik akhil hayy je, rasanya kalau hijjaz, darwisy lagi melopong...

zie1978 berkata...

aisyah pun melopong kalau dengar munif berzikir atau selawat...tapi kalau akhil hayy je dia tak layan pon...hehe