Jumaat, 24 April 2009

Muntah...

kepada sesiapa yang tidak kuat dari segi mental dan fizikal tidak digalakkan membaca artikel ini...i'm sorry...

Bila mengandung memang kita akan sensitif dengan bau...bagi orang lain wangi betul bau minyak wangi C***** ni tapi bagi aku, langsung tak boleh menghidunya..busuk...dan ada juga sesetengah ibu mengandung sukakan bau yang selama ini dia tidak suka. contohnya bau ketiak suami!!!hehe...tapi bagi aku mengandung ke tak mengandung ke bau itu, aku mmg tak suka...maaf ye bang...

oklah nak cerita ttg semalam aku dah termuntah akibat tercium sesuatu bau. kalau orang tak mengandung pun semestinya akan terasa mahu muntah inikan pula keadaan begini bagi aku, tanpa ragu2 lagi, tekak terasa loya dan terus mengeluarkan isinya....uwekkk...

sudah hampir sebulan, sekolah aku mengalami gangguan air, kejap ada kejap tiada. jadi semalam tiada, kecuali blok2 tertentu...dan blok yang menempatkan tandas pelajar tiada air!!! seperti biasa sebelum masuk ke kelas, aku akan membawa segala barang P&P untuk mengajar, buku rekod, fail pelajar, nota pelajar, laptop dan macam2 lagi...mmg tak muat tangan nak membawa...jadi mangsanya adalah pelajar yg kebetulan lalu di hadapan aku...(mangsa ke, sbb pelajar mmg kena tolong guru yg dlm kesusahan kan...)

jadi bila nampak kelibat H**** ni, dan dia adalah pelajar yang aku akan mengajar nanti, aku terus panggil dia utk tolong aku mengangkut segala mak nenek yang akan digunakan dlm kelas nanti....sebelum tu aku merasa pelik juga, kenapa si H**** ni tak datang berjumpa aku seperti selalunya sebelum bermula kelas dan semalam seolah-olah dia melarikan diri daripada aku. dengan muka yang hampir pucat dan teragak-agak menyambut barang2 aku, aku sudah dapat mencium sesuatu sambil dia berkata " tapi usatazah, saya nak balik, sakit perut!!!" tanpa tunggu lama, dalam kepala aku, mmg bau itu lah yang aku cium daripada H**** ni, apa lagi cepat2 aku ambil semua barang di tangannya dan menyuruh dia balik ke rumah sekarang...sebelum tu sempat lagi bertanya, samada ibu ayah dia dah tahu keadaan dia atau belum? walaupun aku sudah hampir pengsan menghidu bau itu...dia pun berlalu...dan angin terus membawa bau itu melekat di hidungku...

sepanjang perjalanan aku ke kelas, aku masih tercium2 bau itu sehingga sepanjang koridor yang dilalui aku masih menghidunya...apalagi sampai saja di depan bilik ERT (kebetulan ada air di sini) aku memuntahkan apa yang tak tahan ditanggung lagi...habis semua breakfast aku terkeluar pagi tu...perit rasanya...mujurlah aku cepat berlari ke sinki, kalau tidak tak pasal2 makcik cleaner kena membersihkan muntah aku di koridor...hehe...

sebenarnya aku dah lama tak muntah sebanyak ini...walaupun sebelum ini mengalami morning sickness / evening sickness tapi tak pernah muntah sebanyak itu...ngeri kan? apa yang aku perasan sejak mengandung ni, aku mmg tak tahan bau itu, malah semasa membasuh pooopooo aisyah pun aku hampir terjeluak (kan aisyah dah pakai CD)...kadang2 bau urinenya saja dah boleh buat aku loya...sian aisyah....sedangkan sebelum ni, aku mmg kuat menahan semua tu, langsung tiada rasa loya semacam...inilah namanya 'pembawaan budak'...ye ke...

2 ulasan:

sya berkata...

kih kih kih,
adoi, lawak betul... :D
boleh pulak si budak tu melepas... keh keh...

zie1978 berkata...

tule...sian budak tu sya...bygkan kalau terjadi kat ana kita kan?