Isnin, 19 Januari 2009

Aisyah sekarang!!!

kali ni nak cite pasal perkembangan aisyah.
- sudah makan makanan semi pejal...kalau pejal sgt takut jugak dia susah nak telan.
- tak mahu minum susu menggunakan botol susu...bibik kena bersabar la gunakan sudu.
- sudah pandai mintak dibawa jalan2 naik moto, naik kete tak mahu dah. kalau naik kereta dia akan duduk di bhgn kaki aku...lepak situ sorg2..
- sudah pandai sebut beberapa patah perkataan, kadang2 berbutir, kdg2 entah apa lah yang dia ckp...
- suka makan starwberry.
- pandai cium mulut ayah dan ummi untuk gerak tido. kalau kita pura2 pejam mata lagi kuat dia cium.
- selalu bgn pagi- seawal jam 4,30 pagi tuk temankan ummi masak...pastu tak tido dah sampailah ummi gi sekolah...
- dah tak nangis bila ditinggalkan untuk pergi kerja
- akan merengek2 selagi ayah tak bawa naik moto setiap kali balik kerja...sian kat ayah tau aisyah...
- suka bercakap sorg2 dengan telefon bimbit ummi atau telefon mainan
- suka makan sup dan sayur lemak putih
- suka selongkar barang dalam almari atau rak
- suka main mata dengan ayah ummi
- dah pandai tadah tangan untuk bc doa
- dah pandai cium tangan ayah ummi

emm... stop dulu la...banyak sgt perkembangan aisyah, pesat sekali...sampai tak ingat / tak dan nak tulis setiap satunya...

apa yg pasti terlalu seronok melayan karenah dia...moga2 aku tak salah mendidiknya..amin...

1 ulasan:

sya berkata...

ha ah kan, pesat betul perkembangan baby time umur macam ni...
kak yuzie, darwisy dah makan nasi butir.. risau juga sebenarnya. tapi dia dah tak nak makan bubur.. kalau bagi dia tepis2 mulut dia tuh dan luahkan balik... sabar je la.. nasib baik dia dah pandai kunyah, dan tengok poo dia pun tak bermasalah..
tapi, sebenarnya, dah boleh ke bagi makan nasi tu ye?