Rabu, 27 Ogos 2008

Botol Susu dan Manjakan Aisyah


Tadi aku sempat menjenguk di kedai jual barangan baby...cadang nak beli botol susu baru untuk Aisyah sbb jenama Pigeon ni putingnya dah tak sesuai dgn Aisyah. separuh mati Aisyah kerah tenaga utk hisap kalau guna puting tuh...so cdg nak tukar yang baru...Tengok jenam AVENT, mahal sgt...puting pun dah harga rm20.00 utk 2 pcs...jadi aku rasa mcm membazir pula...cari punya cari, kat Parkson ada jual botol susu jenama Pigeon jugak yg 4 oz hya berharga rm8.50, pastu aku beli puting saiz L baru berharga rm3.60...dah jimat badget...yang penting ia berkualiti dan puting tu bagus, baby tak mudah tersedak dan banyak sedut angin...nanti kang kena colic pulak...


sebenarnya, hubby marah jugak kat aku sbb terlalu manjakan Aisyah...dia kata tak bagus utk anak...bila aku ckp Aisyah kecik lagi...dia kata...'haa tu la, masa kecik ni la jgn manjakan sgt, takut2 nanti bila dah besar, kata kita dah tak mahu dengar!!!'...bila aku pikir2 balik, betul jugak kata dia tuh...tapi entahlah...adakah aku terlalu manjakan Aisyah??? Aku harap, kami sama2 tidak salah mendidik dia agar menjadi anak yang mempunyai hati yang murni..tu yang paling penting...hati yang baik...kena diterapkan dari kecil lagi tuh...emmmm...

Tiada ulasan: