Selasa, 8 Julai 2008

Alamak.... Demam la pulak...

tahun ni aku sambut hari lahir ke 30 bersama anak tersayang, aisyah dan hubby yang tercinta...tapi aku demam la pulak..dah seminggu duk sakit tekak dan selsema lagi..minggu lepas gi klinik suria, amik ubat demam dan selsema, makan sehari esoknya dah ok...pastu demam balik..mujur lah si aisyah ni kuat tak berjangkit pun dengan ummi..aku duk cari punca kenapa aku demam ni (satu mmg ujian TUHAN).mungkin cuaca yang tak menentu di labuan, kejap panas kejap hujan lebat...cari punya cari, aku rasa mungkin sbb aku mula makan makan sejenis jamu ni...melalui testimoni yg aku jmp, semuanya ok tapi utk aku mgkn tak 'rasi' kot...bila aku tya kwn 'online' (aku beli dgn dia la) dia ckp mmg ada org yg demam lepas mkn jamu ni, tapi sehari dua je...masalahnya aku dah berhari2 pastu aku duk perhati2 produk susu makin kurang, sian kat aisyah lah...last2 semalam decided stop terus amik jamu, sambung amik bidadari pulak...tapi mahal la skit..takpelah..nanti nak jd ahli dapat murah sikit.

malam td hubby tanya, nak apa birthday esok? aku jawab, emmm macam perli je..mana taknyer, time birthday dia baru2 ni (10/4/2008) aku langsung tak ingat. pelik juga pagi tu banyak kali telefon aku just nak tanya khabar, tak penah dibuat2 sebelum ni. selalu telefon sekali dua je,ni banyak kali..aku pun tanya, kenapa abang ni rindu sgt ke sampai telefon berkali?...bila dia sebut, yelah tak ingat ke hari ni brp haribulan..em baru aku tahu, nak mintak wish lah tu (dahla hadiah pun aku tak beli)..aku mintak sory jelah sbb mmg betul2 lupa birthday dia...selalunya aku lah org pertama wish utk dia...emmm sejak kehadiran aisyah dalam hidup kami ni, aku semakin sibuk dgn aisyah sehingga kadang2 mengabaikan dia (tp bukan sengaja) dan aku tahu dia pun faham...tu yang wat dia jeles sgt dekat aisyah, hehehe...tapi aku tahu dia pun bahagia dan gembira dgn kehidupan skrg...sibuk melayan karenah aisyah yg semakin hari semakin bijak dan banyak perkembangan terbaru yang dia buat...sekarang aisyah dah pandai duduk, angkat punggung..aaa tu tanda nak merangkak dah syg...oppss off topic la pulak..

malam tadi hubby ajak kuar, bukan sebab nak celebrate aku nih, tapi nak gi beli tali tie n klip tie dia yg dah patah tu..aku ikut ajer..tahu dah.. mula2 dia yang semangat ajak aku kuar jejalan, pastu bila sampai jer, dia juga yg semangat ajak aku balik (sbb dia tahu aku ni giler shopping)lagipun letih siang td nak la malam ni rehat je kan..tapi aku ni sindrom tak reti letih bila jumpa pasaraya...camane tuh...akhirnya balik la tanpa hadiah birthday aku...
takpelah..hubby dah belikan sandle baru ganti yg hilang kat kk dulu tuh...baru tak sakit kaki guna sandle tuh, kalau tak tiap2 malam dia kena ngurut jer...tq syg..

malam td, aisyah mcm gelisah je..asyik terjaga cari aku, dah 2 mlm cam nih..dan 2 hari jg dia tak berak..mungkin tak sedap perut kot..apa lagi ummi nya pun krg jugaklah tidur..sebelum pegi sekolah tadi, lepas mandikan aisyah, sempat juga aku sapu minyak afiat kat perut dia dan pesan, aisyah berak yer hari ni...selalu kalau aku pesan gitu dia berak...tak tahu lah kali ni..mgkn sbb dah bertukar corak pemakanan kot...harap2 takde masalah sembelit dsb...Glitter Photos


tengah tunggu..apa lah hadiah dr hubby tersayang utk aku nih...

Tiada ulasan: